Gemiddeld geven de cliënten van Markenheem de huishoudelijke hulp het cijfer 8,9. Dit is de uitkomst van het tevredenheidsonderzoek dat eind 2022 is uitgevoerd door onafhankelijk bureau Van Loveren en Partners. Een mooi compliment voor onze medewerkers Hulp bij huishouden.
In totaal zijn 761 cliënten met huishoudelijke ondersteuning van Markenheem uitgenodigd om deel te nemen aan het onderzoek. Hiervan heeft 63% de vragenlijst ingevuld.
De kwaliteit van de huishoudelijke ondersteuning is op 13 punten onderzocht. Van deskundigheid en zorgvuldigheid tot het nakomen van afspraken. Anja Stunnenberg, bestuurder bij Markenheem, reageert verheugd op de behaalde resultaten. “Ik ben trots op onze medewerkers. Het laat zien dat onze dienstverlening enorm wordt gewaardeerd in gemeente Doetinchem en Bronckhorst.”
Op alle onderdelen scoort de huishoudelijke ondersteuning van Markenheem uitstekend. Meer dan 60% van de cliënten gaf dat oordeel. In totaal gaf 84,7% van de respondenten een 8, 9 of 10.
Dat de huishoudelijke hulp op de afgesproken tijd komt is gemiddeld het hoogst beoordeeld. Negen van de tien cliënten is hier uitgesproken positief over. Op de vragen of de cliënten tevreden zijn met de huishoudelijke hulp en of afspraken vastgelegd worden in het ondersteuningsplan wordt gemiddeld een 9 gescoord.
Markenheem wil in de toekomst deze hoge mate van tevredenheid behouden door met cliënten het gesprek te voeren over hun wensen en behoeftes en ze de aandacht geven die ze nu ook ervaren.